ဓမၼပါရဂူေက်ာင္းတိုက္ တည္ေထာင္ရာတြင္ အကူအညီေပးမႈမ်ားႏွင့္ အကူအညီမေပးသူမ်ားကို ကာလေဒသအလိုက္ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ဒါကေတာ့ ေလာကဓံတစ္မ်ဳိးပါပဲ။
ေက်ာင္းတိုက္ကို တည္ေထာင္စမွာ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဆက္ဆံၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က သာသနာ့အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကူညီၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးလို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေပးၾကတယ္။
ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဆက္ဆံၾကသူေတြဟာ တစ္ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာပဲ အျပန္အလွန္ အတုန္႔အလွည့္ သေဘာေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔ ဆက္ဆံလာၾကပါတယ္။ သတိျပဳစရာ ရိွတာကလဲြလို႔ ျပႆနာ သိပ္မရိွလွပါဘူး။ သာသနာ့ အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကူညီၾကသူေတြကေတာ့ အရိုးခံ စိတ္ဓာတ္အတုိင္း ဘာေႏွာင္ႀကိဳးမွ မရိွၾကပါဘူး။ ေျပာဆိုဆက္ဆံရတာ အလြန္ေက်နပ္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးလို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကသူေတြက သမရုိးက်အတိုင္း ဆိုးတုိင္ပင္ ေကာင္းတိုင္ပင္ေပါ့။ ထူးျခားေနတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားေနရတာက ေထာက္ၾကန္႔ ေဒသခံ ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ေက်ာင္းတုိက္အသစ္ ထူေထာင္မႈကို ၀မ္းပန္းတသာနဲ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကိဳဆုိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ရေတာင့္ရခဲ့တဲ့ အမွတ္ရဖြယ္ လက္ေဆာင္တစ္ခုပါပဲ။
အေႏွာက္အယွက္လို႔ ဆိုစရာက တစ္ခုပဲရိွတယ္။ အဲဒါက လမ္းပိတ္ျခင္းပါပဲ။ ဓမၼပါရဂူေက်ာင္းတိုက္ဟာ လ်ဳိပတ္ထားတဲ့ ကုန္းေျမေပၚမွာ တည္ရိွတာမို႔ ေက်ာင္းတုိက္ကို ၀င္တဲ့လမ္းမွာရိွတဲ့ လ်ဴိကို ေက်ာ္ျဖတ္ သြားလာရပါတယ္။ မိုးတြင္းအခါမွာ ေရကစီး၊ ကိုင္းပင္မ်ားက လူတစ္ရပ္ေလာက္ ျမင့္မားတာမို႔ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အသိမိတ္ေဆြမ်ား ရဲရဲတင္းတင္း မလာႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိစၥရိွရင္ေတာ့ အေဖာ္ကိုေခၚၿပီး လာေရာက္ၾကရပါတယ္။ လ်ဳိရိွေနလို႔ လူခ်ည္းသက္သက္ သြားဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲ ရိွေနတာမို႔ ေက်ာင္းတိုက္ တည္ေဆာက္ဖို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူဖို႔ဆိုတာဟာ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒီအခက္အခဲကို အခုိက္အတန္႔ ေျဖရွင္းေပးတာက ေဘးကၿခံပါပဲ။ အဲဒီၿခံထဲကေန ေတာလမ္းသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ လ်ဳိကိုပတ္ၿပီး၀င္ရင္ ေက်ာင္းၿခံေျမထဲကို ကားနဲ႔ ၀င္ႏုိင္ပါတယ္။ အလွဴရွင္မ်ား၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား သက္ေတာင့္သက္သာ ကားနဲ႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းကို အနားကလူေတြ ၀ုိင္း၀န္း ျပဳျပင္ၿပီး ၀င္ထြက္သြားလာၾကပါတယ္။ ေက်ာင္း အေဆာက္အဦေတြ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွာ ပစၥည္းသယ္ယူဖို႔အတြက္ အဲဒီလမ္းက အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျပဳေပးပါတယ္။ ေက်းဇူး တင္စရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီလမ္းကို ၿခံရွင္က ျဖတ္သန္းခြင့္ မေပးေတာ့ပါဘူး။ လမ္းပိတ္လုိက္ပါၿပီ။
ၿခံပုိင္ရွင္က အၿငိမ္းစားသံအမတ္ႀကီး တစ္ဦးပါ။ အသက္ ၉၀ ေလာက္ရိွပါၿပီ။ က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္။ သြားႏုိင္လာႏုိင္ရိွေသးတယ္။ ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္၊ ပရဟိတေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ဖူးတယ္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ ေျပာဖူးပါတယ္။ အရင္တုန္းက သူ႔ၿခံေျမ ၅ ဧကေက်ာ္ကို တစ္ဧက သိန္း၁၅၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းလိုေၾကာင္း ေက်ာင္းအက်ဳိးေဆာင္ေတြကို ဖုန္းနဲ႔ ေျပာဖူးတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္ ေျမေစ်းေတြတက္လာေတာ့ တစ္ဧကကို သိန္း၄၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းမယ္ လို႔ ပဲြစားကို ေျပာတယ္။ တကယ္ ၀ယ္လွဴမည့္သူရိွလို႔ စကားေျပာၾကေတာ့ တစ္ဧကကို သိန္း၈၀၀ ႏႈန္း ျဖစ္သြားေလရဲ႕။ လွဴမည့္သူလည္း ေစ်းအမ်ားႀကီး တက္သြားလို႔ စဥ္းစားသြားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေရာင္းအ၀ယ္ မတင္မက် ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူ႔ၿခံေစာင့္ကို လမ္းပိတ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္သံ ၾကားရပါေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား လမ္းပိတ္ရပါသလဲ။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ အခ်က္သုံးခ်က္ ေတြ႔ရတယ္။
(၁)သူ႔ၿခံကို ၀ယ္ယူလိုသူမ်ား လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဒီလမ္း ရိွေနလို႔ မ၀ယ္လိုၾကဘူးဟု ထင္မွတ္ေနျခင္း။
(၂)ကားမ်ား၀င္ထြက္သျဖင့္ သူ႔ၿခံထဲရိွ အပင္မ်ား ထိခိုက္သည္ဟု အထင္ရိွျခင္း။
(၃)ကားအ၀င္အထြက္ကို ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းေျမအျဖစ္ မျဖစ္မေန ၀ယ္ယူလိမ့္မည္ဟု ယူဆျခင္း။
လမ္းပိတ္လုိက္တဲ့အတြက္ အဓိက အခက္အခဲ ျဖစ္သြားတာက ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူေရးပါပဲ။ သိမ္ေက်ာင္း၊ စံေက်ာင္း၊ ကုဋီ၊ ေသာက္ေရအိုးစဥ္ တည္ေဆာက္ေရးေတြက လုပ္ေနဆဲပါ။ လ်ဳိကို ျဖတ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ဓမၼပါရဂူတံတားက ၿပီးေနေပမဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ကားသြားလို႔ မရေသးတာမို႔ ဘာမွ သယ္လို႔ မရေသးပါဘူး။ မျဖစ္မေန ပစၥည္း သယ္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေပ ၄၀၀ ေလာက္ ကြာေ၀းတဲ့ တံတားနဲ႔ ေက်ာင္းကို ေျခက်င္ သယ္ရမွာပါ။ ေနာက္ အခက္အခဲတစ္ခုက ေက်ာင္းကို ၀င္ထြက္သြားလာေနတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား အလွဴရွင္မ်ားဟာ ကားကို တံတားထိပ္မွာ ရပ္ထားၿပီး ေျခက်င္ေလွ်ာက္လာရေတာ့မွာပါ။
လမ္းပိတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ေျမအေရာင္းအ၀ယ္လည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ဘယ္သူ႔မွာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းသြားသလဲ ဆိုတာကိုလည္း စဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး။ အခက္အခဲ ျဖစ္သြားတာကေတာ့ လက္ေတြ႔ပါပဲ။ လမ္းပိတ္ျခင္းေၾကာင့္ လမ္းပိတ္သူနဲ႔ လမ္းပိတ္ခံရသူၾကားမွာ အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္လို ထြက္လာမလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ျပဳသူအသစ္- ခံသူအေဟာင္းဆိုတဲ့ နိယာမအရ လမ္းပိတ္သူက ကံအသစ္ကို ထူေထာင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး လမ္းပိတ္ခံရသူက ကံအေဟာင္းကို ခံစားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။
ေက်ာင္းတိုက္ကို တည္ေထာင္စမွာ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဆက္ဆံၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က သာသနာ့အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကူညီၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးလို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေပးၾကတယ္။
ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဆက္ဆံၾကသူေတြဟာ တစ္ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာပဲ အျပန္အလွန္ အတုန္႔အလွည့္ သေဘာေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔ ဆက္ဆံလာၾကပါတယ္။ သတိျပဳစရာ ရိွတာကလဲြလို႔ ျပႆနာ သိပ္မရိွလွပါဘူး။ သာသနာ့ အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကူညီၾကသူေတြကေတာ့ အရိုးခံ စိတ္ဓာတ္အတုိင္း ဘာေႏွာင္ႀကိဳးမွ မရိွၾကပါဘူး။ ေျပာဆိုဆက္ဆံရတာ အလြန္ေက်နပ္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးလို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကသူေတြက သမရုိးက်အတိုင္း ဆိုးတုိင္ပင္ ေကာင္းတိုင္ပင္ေပါ့။ ထူးျခားေနတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားေနရတာက ေထာက္ၾကန္႔ ေဒသခံ ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ေက်ာင္းတုိက္အသစ္ ထူေထာင္မႈကို ၀မ္းပန္းတသာနဲ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကိဳဆုိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ရေတာင့္ရခဲ့တဲ့ အမွတ္ရဖြယ္ လက္ေဆာင္တစ္ခုပါပဲ။
အေႏွာက္အယွက္လို႔ ဆိုစရာက တစ္ခုပဲရိွတယ္။ အဲဒါက လမ္းပိတ္ျခင္းပါပဲ။ ဓမၼပါရဂူေက်ာင္းတိုက္ဟာ လ်ဳိပတ္ထားတဲ့ ကုန္းေျမေပၚမွာ တည္ရိွတာမို႔ ေက်ာင္းတုိက္ကို ၀င္တဲ့လမ္းမွာရိွတဲ့ လ်ဴိကို ေက်ာ္ျဖတ္ သြားလာရပါတယ္။ မိုးတြင္းအခါမွာ ေရကစီး၊ ကိုင္းပင္မ်ားက လူတစ္ရပ္ေလာက္ ျမင့္မားတာမို႔ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အသိမိတ္ေဆြမ်ား ရဲရဲတင္းတင္း မလာႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိစၥရိွရင္ေတာ့ အေဖာ္ကိုေခၚၿပီး လာေရာက္ၾကရပါတယ္။ လ်ဳိရိွေနလို႔ လူခ်ည္းသက္သက္ သြားဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲ ရိွေနတာမို႔ ေက်ာင္းတိုက္ တည္ေဆာက္ဖို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူဖို႔ဆိုတာဟာ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒီအခက္အခဲကို အခုိက္အတန္႔ ေျဖရွင္းေပးတာက ေဘးကၿခံပါပဲ။ အဲဒီၿခံထဲကေန ေတာလမ္းသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ လ်ဳိကိုပတ္ၿပီး၀င္ရင္ ေက်ာင္းၿခံေျမထဲကို ကားနဲ႔ ၀င္ႏုိင္ပါတယ္။ အလွဴရွင္မ်ား၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား သက္ေတာင့္သက္သာ ကားနဲ႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းကို အနားကလူေတြ ၀ုိင္း၀န္း ျပဳျပင္ၿပီး ၀င္ထြက္သြားလာၾကပါတယ္။ ေက်ာင္း အေဆာက္အဦေတြ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွာ ပစၥည္းသယ္ယူဖို႔အတြက္ အဲဒီလမ္းက အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျပဳေပးပါတယ္။ ေက်းဇူး တင္စရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီလမ္းကို ၿခံရွင္က ျဖတ္သန္းခြင့္ မေပးေတာ့ပါဘူး။ လမ္းပိတ္လုိက္ပါၿပီ။
ၿခံပုိင္ရွင္က အၿငိမ္းစားသံအမတ္ႀကီး တစ္ဦးပါ။ အသက္ ၉၀ ေလာက္ရိွပါၿပီ။ က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္။ သြားႏုိင္လာႏုိင္ရိွေသးတယ္။ ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္၊ ပရဟိတေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ဖူးတယ္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ ေျပာဖူးပါတယ္။ အရင္တုန္းက သူ႔ၿခံေျမ ၅ ဧကေက်ာ္ကို တစ္ဧက သိန္း၁၅၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းလိုေၾကာင္း ေက်ာင္းအက်ဳိးေဆာင္ေတြကို ဖုန္းနဲ႔ ေျပာဖူးတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္ ေျမေစ်းေတြတက္လာေတာ့ တစ္ဧကကို သိန္း၄၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းမယ္ လို႔ ပဲြစားကို ေျပာတယ္။ တကယ္ ၀ယ္လွဴမည့္သူရိွလို႔ စကားေျပာၾကေတာ့ တစ္ဧကကို သိန္း၈၀၀ ႏႈန္း ျဖစ္သြားေလရဲ႕။ လွဴမည့္သူလည္း ေစ်းအမ်ားႀကီး တက္သြားလို႔ စဥ္းစားသြားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေရာင္းအ၀ယ္ မတင္မက် ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူ႔ၿခံေစာင့္ကို လမ္းပိတ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္သံ ၾကားရပါေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား လမ္းပိတ္ရပါသလဲ။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ အခ်က္သုံးခ်က္ ေတြ႔ရတယ္။
(၁)သူ႔ၿခံကို ၀ယ္ယူလိုသူမ်ား လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဒီလမ္း ရိွေနလို႔ မ၀ယ္လိုၾကဘူးဟု ထင္မွတ္ေနျခင္း။
(၂)ကားမ်ား၀င္ထြက္သျဖင့္ သူ႔ၿခံထဲရိွ အပင္မ်ား ထိခိုက္သည္ဟု အထင္ရိွျခင္း။
(၃)ကားအ၀င္အထြက္ကို ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းေျမအျဖစ္ မျဖစ္မေန ၀ယ္ယူလိမ့္မည္ဟု ယူဆျခင္း။
လမ္းပိတ္လုိက္တဲ့အတြက္ အဓိက အခက္အခဲ ျဖစ္သြားတာက ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူေရးပါပဲ။ သိမ္ေက်ာင္း၊ စံေက်ာင္း၊ ကုဋီ၊ ေသာက္ေရအိုးစဥ္ တည္ေဆာက္ေရးေတြက လုပ္ေနဆဲပါ။ လ်ဳိကို ျဖတ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ဓမၼပါရဂူတံတားက ၿပီးေနေပမဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ကားသြားလို႔ မရေသးတာမို႔ ဘာမွ သယ္လို႔ မရေသးပါဘူး။ မျဖစ္မေန ပစၥည္း သယ္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေပ ၄၀၀ ေလာက္ ကြာေ၀းတဲ့ တံတားနဲ႔ ေက်ာင္းကို ေျခက်င္ သယ္ရမွာပါ။ ေနာက္ အခက္အခဲတစ္ခုက ေက်ာင္းကို ၀င္ထြက္သြားလာေနတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား အလွဴရွင္မ်ားဟာ ကားကို တံတားထိပ္မွာ ရပ္ထားၿပီး ေျခက်င္ေလွ်ာက္လာရေတာ့မွာပါ။
လမ္းပိတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ေျမအေရာင္းအ၀ယ္လည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ဘယ္သူ႔မွာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းသြားသလဲ ဆိုတာကိုလည္း စဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး။ အခက္အခဲ ျဖစ္သြားတာကေတာ့ လက္ေတြ႔ပါပဲ။ လမ္းပိတ္ျခင္းေၾကာင့္ လမ္းပိတ္သူနဲ႔ လမ္းပိတ္ခံရသူၾကားမွာ အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္လို ထြက္လာမလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ျပဳသူအသစ္- ခံသူအေဟာင္းဆိုတဲ့ နိယာမအရ လမ္းပိတ္သူက ကံအသစ္ကို ထူေထာင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး လမ္းပိတ္ခံရသူက ကံအေဟာင္းကို ခံစားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။
No comments:
Post a Comment