Wednesday, November 23, 2011

ဆရာမဲ့ ခရီးသြား



           အခုေတာ့ ဆရာႀကီးနဲ႔ဆရာတို႔ ဘယ္ဘုံဌာန ေရာက္ေနၾကပါလိမ့္။ 
ဦးဇင္းကို ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြးေတြနဲ႔ ဗဟုသုတပညာမ်ာစြာ၊ အသိဥာဏ္ပညာမ်ားစြာကို ဆရာတို႔ ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီးဆိုတာက ပါေမာကၡေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္းပါ။ ဆရာဆိုတာကေတာ့ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာသိန္းဇံ(နႏၵာသိန္းဇံ)ကို ရည္ရြယ္တာပါ။

ဆရာႀကီးပါေမာကၡေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(ဒႆနေဗဒ)




ပါေမာကၡေဒါက္တာသိန္းဇံ (နႏၵာသိန္းဇံ)

                                                         (က)
          ဆရာႀကီးက မိဘအရြယ္မို႔ ဦးဇင္းအေပၚ ဖခင္တစ္ဦးလို အရာရာမွာေစာင့္ေရွာက္ေပးတယ္။
ဆရာကေတာ့ ဦးေလးအရြယ္ဆိုေပမဲ့ ညီရင္းလို တိုက္တိုက္တြန္းတြန္းနဲ႔ ခြန္အားေတြ ေပးျပခဲ့တာပါ။
ဆရာႀကီးဆုံးေတာ့ တပည့္ေတြက ဆရာႀကီး Park Royal Hotel မွာ ေဟာေျပာခဲ့တာကို အမွတ္တရ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။  အဲဒါက
`ဘ၀မွာ..ပစၥည္းဥစၥာ ဆင္းရဲတာ၊ခ်မ္းသာတာ အေရးမႀကီးဘူး။ ရာထူးႀကီးတာ၊ ေသးတာ အေရးမႀကီးဘူး။ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ ရိွဖို႔ အေရးႀကီးတယ္´တဲ့။ 


        ဆရာႀကီးရဲ႕ စဥ္းစားေျမာ္ျမင္မႈဟာ ရုပ္၀တၳဳပိုင္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈထက္ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းေျမ႕မႈကို အေလးထားတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနတယ္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ (၈၀)ေက်ာ္ေနၿပီမို႔ တစ္ဘ၀လုံးနဲ႔ ရင္းၿပီး သိခဲ့တဲ့ အသိတရားဟာ တရားဓမၼအလိုနဲ႔လည္း လိုက္ဖက္ညီလြန္းလွပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာမရိွတာထက္စာရင္ ခ်မ္းသာသာက ေကာင္းတာေပါ့။ ရာထူးအဆင့္နိမ့္တာထက္စာရင္ ရာထူး ႀကီးတာက ပိုၿပီးေကာင္းတာေပါ့။ ေလာကမွာ ေကာင္းေပ့ဆိုတာေတြက အမ်ားသား။ ေရတြက္လို႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားေနလို႔ `အေကာင္းမကုန္-အကုန္မေကာင္း´ လို႔ေတာင္ သေရာ္စကားေျပာၾကားတာ ၾကားဖူးရဲ႕။ ေလာကသဘာ၀အရ ခ်မ္းသာျခင္း၊ အဆင့္အတန္းျမင့္ျခင္းတို႔ဟာ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေနရသူေတြ ေလာကမွာ တစ္ပုံႀကီးပါ။  ရာထူး အဆင့္အတန္း ႀကီးမားေနသေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနရသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးမဟုတ္လား။ ဒါေတြကို ဆရာႀကီးရဲ႕ စိတ္ထဲႏွလုံးထဲမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သတိျပဳမိခဲ့ဟန္ တူပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီးရဲ႕ ဘ၀မွာ ပစၥည္းဥစၥာ အားျဖင့္လည္း တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ ေနခဲ့ရတာပါ။ ရာထူးအားျဖင့္ဆိုရင္လည္း ပညာေရးတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ပညာေရး၀န္ႀကီး၊ သံအမတ္ႀကီးဆိုတဲ့ဘ၀မ်ဳိးေတြနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေနခဲ့ရတာပါ။ ဒီေတာ့ မေတာင့္မတ-ရာထူးျမင့္ျမင့္ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ႀကံဳခံစားခဲ့ရင္း ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာ ဆုိေတာ့ ဒါေတြဟာ ဘ၀မွာ အေရးႀကီးသလား၊ အေရးမႀကီးဘူးလားဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္မွာပါ။ ဒါေတြကိုေထာက္ဆၿပီး ေလာကမွာ ေငြေတြဂုဏ္ေတြရိွေနဖို႔ထက္ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈရိွဖို႔က အေရးႀကီးတယ္လို႔ ရိုးရုိးေလးေကာက္ခ်က္ခ်ထားတာ ျဖစ္မွာပါ။
        စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈရိွဖို႔ဆုိတာကလည္း အခက္သား။ ပစၥည္းဥစၥာဆိုတာ ရွာေဖြႏုိင္မွရသလို စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ ဆိုတာကလည္း ရွာေဖြရတာပါပဲ။ ရာထူးေသးရာမွ ႀကီးသည္ထက္ႀကီးလာေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရသလို႔ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈဆုိတာကလည္း စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈရိွလာေအာင္ ႀကိဳးစားရတာပါပဲ။ သေဘာသဘာ၀အားျဖင့္ တူသေယာင္ရိွေပမယ့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈပိုင္းမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို ကဲြျပားမွာပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ပစၥည္း ရွာတယ္ဆိုတာ လိုခ်င္စိတ္နဲ႔ ရွာရတာေလ။ ရာထူးႀကီးခ်င္တာ တက္ခ်င္တာကလည္း အနည္းနဲ႔ အမ်ားေတာ့ လိုခ်င္စိတ္နဲ႔ႀကိဳးစားရတာပဲ မဟုတ္လား။ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ မရိွရာကေန ရိွလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုတာၾကေတာ့ ေလာဘနည္းေအာင္၊ ေဒါသကင္းေအာင္ ေနတတ္ ထုိင္တတ္မွ ျဖစ္မွာေလ။
         ဘ၀မွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈရိွဖို႔က အေရးႀကီးတယ္ဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္အေရးႀကီးတာလဲလို႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေမးတတ္တဲ့ ပုံစံအတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးၾကည့္ပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ၀ိုးတ၀ါးပါပဲ။ အကယ္၍ ဆရာႀကီး သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနေသးရင္ေတာ့ ေမးၾကည့္ရင္ အေျဖသိမွာပါ။ အခု ဆရာႀကီး မရိွေတာ့ ဆရာမပါဘဲ ခရီးသြားသလိုမ်ဳိး ကုိယ့္ဖာသာကိုယ္ စဥ္းစားၿပီး အေျဖထုတ္ရမွာေပါ့။ 
           အဘိဓမၼာသေဘာအရ လူဟာ ရုပ္ပိုင္းနဲ႔စိတ္(နာမ္)ပိုင္းႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ဖဲြ႔စည္းထားတာပါ။ လူကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာက ဦးစီးဦးေဆာင္ ျပဳေနတာပါ။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈေၾကာင့္ ရုပ္ပုိင္းဆိုင္ရာမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ ရိွေပမယ့္ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈမရိွဘူးဆိုရင္ ထုိသူရဲ႕ဘ၀ဟာ ေရႊဘုံေပၚမွာစံေနရတဲ႔ ဘီလူးသဖြယ္ပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ ရာထူးႀကီးမားမႈေၾကာင့္ အရာရာမွာ လက္ညိဳးညႊန္ရာေရျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အမိန္႔ၾသဇာေညာင္းေပမယ့္ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈမရိွဘူးဆိုရင္ သူရဲ႕ဘ၀ဟာလည္း အေဖာ္ကဲြတဲ့ဥၾသငွက္သဖြယ္ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ အကယ္၍ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈရိွေနမယ္ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ဘ၀မွာ ဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲျဖစ္ေနေပမယ့္ ရုပ္ခႏၶာ (သို႔မဟုတ္)ဥပဓိရုပ္ဟာ အလိုလို ၾကည္လင္ေနလိမ့္မယ္။ ရာထူးအားျဖင့္ ေသးသိမ္ေသာ္လည္း စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ ရိွေနတယ္ဆိုရင္ သက္သက္သာသာေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖင့္ ေန႔စဥ္ဘ၀ကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏုိင္လိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ရုပ္ရည္အဆင္းၾကည္လင္ျခင္းနဲ႔ စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာျဖင့္ ေန႔စဥ္ဘ၀ကို ေက်ာ္ျဖတ္သြား ႏုိင္္ျခင္းဟာ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလို႔ထင္ရေပမယ့္ ေရႊဘုံေပၚမွာစံေနရတဲ့ ဘီလူးလိုလူထက္ ျမင့္ျမတ္ေနသလိုပဲ။ အေဖာ္ကဲြလို႔ ေၾကကဲြေနတဲ့ ဥၾသငွက္လိုလူထက္လည္း သာလြန္ေနသလိုပါပဲ။ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈ ရိွေနတယ္ဆိုရင္ ဒါနသီလဘာ၀နာတရားေတြကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း လုပ္ႏုိင္ခြင့္ရိွေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈရိွဖို႔က အေရးႀကီးတယ္လို႔ ဆရာႀကီး ေျပာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ေလမလားပဲ။
                                                         (ခ)
      ဆရာနႏၵာသိန္းဇံနဲ႔ ၁၃-ႏွစ္ေလာက္ ဆက္စပ္ခဲ့တာဆုိေတာ့ အမွတ္တရျဖစ္စရာေတြကလည္း အမ်ားသား။ အဲဒီအထဲက သင္တန္းသားသံဃာေတြအၾကား အေျပာမ်ားတဲ့ အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ ကိစၥကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆရာဆုံးၿပီလို႔ၾကားေတာ့ ဆရာဓာတ္ပုံကို သင္တန္းပို႔ခ်စဥ္က ဆရာေျပာျပခဲ့တဲ့ စကားရပ္နဲ႔ ယွဥ္တဲြေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ၾကတယ္။ ဆရာေျပာခဲ့ဖူးတဲ့စကားက
`ကိုယ့္ရဲ႕တကယ့္ခံစားမႈေတြဟာ သူတစ္ပါးကို ေ၀မွ်လို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ လို႔ ေဟာခဲ့တာ´တဲ့။
      ဒီစကားဟာ ဆရာႀကီးဦးခင္ေမာင္၀င္း ေျပာျပခဲ့တဲ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈရိွျခင္းနဲ႔လည္း ပတ္သက္ေနပါတယ္။ ၀ါက်အားျဖင့္ ပထမ၀ါက်က `ကိုယ့္ရဲ႕တကယ့္ခံစားမႈေတြဟာ သူတစ္ပါးကို ေ၀မွ်လို႔ မရဘူး၊´ ဒုတိယ ၀ါက်က ျမန္မာလိုျပန္လိုက္ရင္ `မိမိသည္သာ မိမိ၏ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္သည္၊´ ဟု ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။  ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္ရင္ ၀ါက်ႏွစ္ခုကို `ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက´ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ဆက္စပ္ေပးထားေပမယ့္ အဓိပၸာယ္အားျဖင့္ အဆက္အစပ္က နည္းနည္းဟေနသလို ထင္ရတယ္။ ဒါကလည္း စဥ္းစားစရာ တစ္ခုအျဖစ္ စဥ္းစားျဖစ္ေအာင္ နည္းနည္းဟထားတာ ျဖစ္မွာပါ။  ဆရာမရိွေတာ့တဲ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ေမးလို႔ မရျဖစ္ေနတာမို႔ ဆရာမရိွဘဲ ခရီးသြားသလို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ အေျဖထုတ္ၾကည့္ရမွာေပါ့။ 
         တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕တကယ့္ခံစားမႈဆိုတာဟာ စိတ္ခ်မ္းေျမ႔မႈရိွျခင္း၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈမရိွျခင္းတို႔နဲ႔ သက္ဆုိင္ေနပါတယ္။ ဆရာ့အလိုက် မွန္းဆၾကည့္ရတာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဆုိင္ထားတဲ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈဆိုတာကို သူတစ္ပါးကို ရေစလိုတဲ့စိတ္ထားနဲ႔ မွ်ေ၀ေပးလို႔ မရႏုိင္ဘူးေပါ့။ ဒီလိုပဲ ကိုယ္ခံစားေနရတဲ့  အမ်ဳိးမ်ဳိး အေထြေထြေသာ စိတ္မခ်မ္းေျမ့မႈဆိုတာကိုလည္း သူတစ္ပါးကို မွ်ွေ၀ေပးလို႔ မရႏုိင္ဘူးေလ။ ကိုယ္ခံစားေနရတဲ့ မေကာင္းတဲ့အေတြ႕အႀကံဳကို သူတစ္ပါးကို ေျပာျပလို႔ ရခ်င္ရမယ္၊ ေ၀မွ်ေပးလို႔ကေတာ့  ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ကိုယ္ခံစားေတြ႔ႀကံဳေနရတဲ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈဆိုတာကိုလည္း သူတစ္ပါးကို ေျပာျပလို႔ ရခ်င္ရမယ္၊ ေ၀မွ်ေပးလို႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ။ 
       ကိုယ္ခံစားေနရတာေတြကို သူတစ္ပါးကို ေ၀မွ်လို႔မျဖစ္ႏိုင္သလို အျပန္အလွန္အားျဖင့္ သူတစ္ပါးရဲ႕ တကယ့္ခံစားမႈေတြကုိလည္း ကုိယ္က တစ္ဖန္ေ၀မွ်ခံစားေပးလို႔မရဘူး။  သူမေကာင္းရင္ သူပဲရင္ဆိုင္ရလိမ့္မယ္။ သူေကာင္းရင္ သူပဲ စံစားရလိမ့္မယ္။ ကိုယ္နဲ႔ ဘာမွမသက္ဆိုင္ဘူးေပါ့။ ေ၀မွ်လို႔လည္း မရႏုိင္ဘူး။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္ခံ၊ ကိုယ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္စံ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူျဖစ္ရင္ သူခံ၊ သူျဖစ္ရင္ သူစံဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီိလိုဆိုရင္ အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ = မိမိသည္သာ မိမိ၏ကိုးကြယ္ရာျဖစ္သည္-ဆိုတဲ့ ဒုတိယ၀ါက်နဲ႔ ဆက္စပ္လို႔ရသြားေလာက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈရိွဖို႔  သူတစ္ပါးထံက ေ၀မွ်ယူဖို႔ စိတ္မကူးဘဲ မိမိကိုယ္ကို မိမိ၏ကိုးကြယ္ရာျပဳၿပီးႀကိဳးစားအားထုတ္ရမယ္လို႔ ေျပာၾကားေနၾကသေယာင္ပါပဲ။
                                                            (ဂ)
         ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆရာတို႔ မရိွေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ေျပာခဲ့တဲ့စကားကို ကိုယ္မွန္းဆမိသေလာက္ ဆရာတို႔ရဲ႕ အကူအညီမပါဘဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ထားတာဆိုေတာ့ သူတုိ႔အာေဘာ္က် ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာပါ။ ဆရာတို႔ မပါဘဲ စဥ္းစားၾကည့္ရတာဟာ အေဖာ္မဲ့ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနရသလိုပါပဲ။
       ျပန္စဥ္းစားလိုက္တိုင္း တကယ့္ကို အမွတ္တရပါပဲ။ ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆုံေတြ႔ခ်ိန္က ၂၀၀၇-ခုႏွစ္ေလာက္ကမွ စတာပါ။ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းပဲ ဆရာဦးသိန္းဇံက  ဓမၼပါရဂူဘဲြ႔အတြက္ သုေတသနလုပ္နည္းလုပ္ဟန္မွန္သမွ် သိခ်င္တာကို  ဆရာႀကီးထံမွာ အားမနာတမ္းေမးဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ ေပးခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းကလည္း အားမနာတမ္း ေမးျမန္းရင္း သင္ယူခဲ့ရတာပါ။ ဆရာႀကီးကလည္း ေမးသမွ်ကို ဒီနည္းနဲ႔ နားမလည္ရင္ ေနာက္တစ္နည္းနဲ႔ ရွင္းျပေပးတယ္။ ေမးတာေတြ မ်ားလို႔လား၊ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္က စိတ္ပါသြားလို႔လား မသိဘူး ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွာ ဆရာႀကီးက သာသနာ့တကၠသိုလ္ထဲကို ကိုယ္တုိင္လာေရာက္ ပို႔ခ်ေပးေတာ့တာပါပဲ။ ပထမအသုတ္ ဆရာေတာ္မ်ားကို ႀကီးၾကပ္ေပးၿပီးေနာက္ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ဒုတိယအသုတ္  (၆)ပါးကို က်မ္းေခါင္းစဥ္ကစၿပီး သင္ၾကားပို႔ခ် ေပးေတာ့တာပါပဲ။ အႀကိဳက်မ္း (Pre Dissertation) အတြက္ က်မ္းေခါင္းစဥ္ေတြ အတည္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္ ဆရာႀကီးက ဦးဇင္းရဲ႕အႀကိဳက်မ္း (The law of Kamma and Liberation) ကို ကိုယ္တိုင္ႀကီးၾကပ္လိုတယ္လို႔ ဆရာဦးသိန္းဇံမွတစ္ဆင့္ ေျပာျပတယ္။ ဒီကိစၥကို ဆရာဦးသိန္းဇံလည္း အေတာ္ေလးကို အံ့ၾသ၀မ္းသာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးက က်မ္းႀကီးၾကပ္ရာမွာ သူဖက္ကေနစၿပီး ဒီလိုမ်ဳိး ေျပာေလ့ေျပာထ မရိွလို႔ပါပဲ။
          တစ္ပတ္ကို တစ္ခ်ိန္၊ တစ္ခါတရံ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ခ်ိန္ ဆရာႀကီးက သာသနာ့တကၠသိုလ္ထဲကို လာေရာက္ ပို႔ခ်ေပးတယ္။ ဦးဇင္းကိုေတာ့ ခုနစ္မိုင္ခဲြမွာရိွတဲ့ ေနအိမ္ကို ၾကြေရာက္ေစၿပီး က်မ္းနဲ႔ပတ္သက္သမွ်ကို ခေရေစ့တြင္းက် ေမးတယ္။ အေခ်ာေရးၿပီးသမွ်ကို စိစစ္တယ္။ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ေပးတယ္။ ဘာသာျပန္ၿပီး စာပိုဒ္ကို ခ်က္ခ်င္းဖတ္ေစၿပီး အဓိပၸာယ္ အဆင္မေျပရင္ ျပန္ေျပာခိုင္းတယ္။ ထပ္ၿပီး ဘာသာျပန္တယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ထားတဲ့ စာမူကို တစ္ခါတရံ အေမရိကန္သူ Ketty  ကိုျပၿပီး  စိစစ္ခိုင္းတယ္။ ဆရာႀကီး ေညာင္းလာရင္ စာေရးစားပဲြခုံေပၚမွာ တစ္ေတာင္ေထာက္၊ လက္ဖ၀ါး ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ေမးရိုးကိုေထာက္ၿပီး ႏွစ္မိနစ္ သုံးမိနစ္ေလာက္ ၿငိမ္သက္ၿပီး အနားယူလိုက္တယ္။ ဒါက အသက္ ရွစ္ဆယ္အရြယ္ ဆရာႀကီးရဲ႕ အနားယူတဲ့ ပုံစံပါပဲ။ တစ္ပတ္ကို ေလးငါးရက္၊ ေန႔ဆြမ္း စားၿပီးတာနဲ႔ ေကာ္ဖီအျပင္းစားကို ေသာက္၊ လက္ပ္ေတာ့ဆဲြၿပီး ေျပးရေတာ့တာပဲ။ ညေန ငါးနာရီ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ မွ ျပန္လႊတ္ေလ့ရိွတယ္။ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဆရာႀကီးနဲ႔ အလုပ္ၿပိဳင္လုပ္ရတာေတာင္ ကိုယ့္ဖက္က ကသီကလင္ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ ဆရာႀကီး အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္ကသာ ေတြ႔လုိက္ရလို႔မ်ားေတာ့ ခါးမွာ သကၤန္းေတာင္ ကပ္ႏႈိင္မယ္ မထင္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ဘဲြ႔ႀကိဳက်မ္း အတြက္ ျမန္မာတစ္မူ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္တစ္မူ ၿပီးသြားခဲ့တယ္။ ၿပီးသြားတဲ့ေနာက္ေန႔မွာပဲ က်မ္းကို ပုံစံခ်၊ ထည့္သြင္းမယ့္ အခန္းေတြမွာ ပါ၀င္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို စိစစ္ေမးျမန္းတယ္။  ျပန္လည္ျပင္ဆင္သင့္တာကို ျပဳလုပ္ၿပီး Two Types of Liberation from Determination of Kammic Forces ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကုိ ေက်နပ္တာနဲ႔ က်မ္းႀကီးကို ဆက္ၿပီး ေရးခုိင္းေတာ့တာပါပဲ။
        ၂၀၁၁-ခုႏွစ္ရဲ႕ ဇန္န၀ါရီလ(၉)ရက္ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္။ အျခားပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ေတာ့ မသိဘူး။ ဦးဇင္းအတြက္ကေတာ့ ညာလက္တစ္ဖက္ ျပဳတ္သြားသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ ပါရဂူဘဲြ႔ယူက်မ္းအတြက္ ဘယ္လိုခရီးဆက္ရမလဲဆိုတာ ၿပီးစီးလုနီးပါး စီမံထားေပးခဲ့တယ္။ က်မ္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အခက္အခဲ ေပါင္းမ်ားစြာကို မူအားျဖင့္ ေက်ာ္လြန္ထားခဲ့ေပမယ့္ တကယ့္က်မ္းၿပီးဖို႔က ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀-ေလာက္ က်န္ေနေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ေနာက္ၿပီး သုေတသနက်မ္းျပဳစုနည္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဆရာႀကီးထံမွာ သင္ယူစရာ ေလ့လာစရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးတယ္ေလ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆရာႀကီးမပါဘဲ က်မ္းကို ဆက္ေရးရေတာ့မွာပါ။ ဆရာႀကီးမရိွေတာ့ေပမယ့္  ဆရာႀကီး ျဖည့္စြက္ တင္ျပထားတဲ့ ဓမၼပါရဂူက်မ္းျပဳလက္စဲြကို အမီွသဟဲျပဳၿပီး ခရီးဆက္ရေတာ့မွာပါ။
                                                               (ဃ)
        ဆရာႀကီးမရိွေတာ့တဲ့ အေျခအေနမွာ ဆရာဦးသိန္းဇံက အားေပးရင္း ဆရာ့စိတ္ႀကိဳက္ပုံစံေတြနဲ႔ က်မ္းကုိ ျပည့္စုံသည္ထက္ ျပည့္စုံေအာင္ ထပ္မံျဖည့္စြက္ေပးပါတယ္။ က်မ္းပုံစံကို ဆရာႀကီးက အဂၤါရပ္နဲ႔ျပည့္စုံဖို႔ အဓိကထားတယ္။ ဆရာကေတာ့ အႏွစ္သာရ ျပည့္၀သည္ထက္ ျပည့္၀ေစဖို႔ ရႈေထာင့္ေပါင္းစုံက ခ်ဥ္းကပ္တာကို ဦးစားေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္တာကို လိုအပ္သလို လုပ္ရေတာ့တာေပါ့။ မဟာဓမၼာစရိယ ဘဲြ႔ယူက်မ္း ေရးသားစဥ္က ဆရာက Supervisor အျဖစ္လုပ္ေပးခဲ့တာဆိုေတာ့ ဆရာျဖစ္ခ်င္တာကို သေဘာေပါက္တယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ပုံစံ စိတ္ကူးေပၚလာရင္ ရွင္းလင္း တင္ျပလို႔ရတယ္။ စာေရးေနရင္း အခက္အခဲ ရိွလာရင္ ခ်က္ျခင္း ဖုန္းဆက္ေမးလို႔ ရတယ္။ ျမန္ႏုိင္သမွ်ွ အျမန္ဆုံး ေရးသားတင္ျပဖို႔ ဆရာက တိုက္တိုက္ တြန္းတြန္း လုပ္တယ္။ စိတ္ရင္းေစတနာရင္းနဲ႔ ဆရာက မျခြင္းမခ်န္ နည္းေပးလမ္းျပ ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ သီတင္းသုံးေဖာ္ေတြကေတာင္ ေျပာၾကတယ္။ ရဟန္းေတြထဲမွာ ဆရာ့ထံက ပညာအေမြ အမ်ားဆုံးရလိုက္သူက ဦးဇင္းျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း အဲဒီလိုမ်ဳိး ယုံၾကည္ထားခဲ့ ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ့ထံက သင္ယူစရာေတြလည္း မ်ားမွမ်ား၊ ေတြးတတ္ေခၚတတ္ဖုိ႔ရာလည္း ပညာသင္ အဆင့္သာရိွတာမို႔ `အမ်ားဆုံးရလုိက္သူ´ ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းက ေဒါသသင့္စရာ ျဖစ္ေနမွာပါ။
       ေလွေလွာ္ရင္း တက္က်ဳိးဆိုသလို ၂၀၁၁-ခုႏွစ္ရဲ႕ ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ဆရာဦးသိန္းဇံ ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္။ ဆရာ ေစာေစာစီးစီး လူ႔ေလာကက ထြက္ခြာသြားလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ထားခဲ့မိပါဘူး။ အသက္က ၆၄ႏွစ္ပဲ ရိွေသးတယ္ေလ။ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္၀င္း မရိွတဲ့ေနာက္ ဆရာ့ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႔ က်မ္းကို ခရီးဆက္ခဲ့တာ ခုနစ္လေလာက္ပဲ ရိွေသးတာပါ။ အခု ဆရာကြယ္လြန္ၿပီဆိုေတာ့ ဘယ္လက္ေမာင္းတစ္ဖက္ ျပဳတ္ထြက္သြားသလို ခံစားမိတယ္။ တကယ့္ကို အစားထိုးလို႔ မရႏုိင္တဲ့ ဆုံးရႈံးမႈပါပဲ။ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္၀င္း ဟူေသာ ညာလက္၊ ဆရာဦးသိန္းဇံ ဟူေသာ ဘယ္လက္၊ လက္ႏွစ္ဖက္ ကင္းမဲ့သြားသလုိ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ အေတာင္ကၽြတ္သြားတဲ့ ငွက္ပမာ ဟာတာတာႀကီးကို ျဖစ္သြားခဲ့တာပါ။ ခိုင္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ ဦးဇင္းစိတ္အစဥ္ဟာ ပူေလာင္မႈေသာကေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်မ္းလို႔ပါပဲ။ ဆရာမရိွတဲ့လမ္း ဘယ္လို ေလွ်ာက္ရမလဲ။ ဆရာမရိွတဲ့က်မ္း ဘယ္လို ေရးရပါ့မလဲ။ ဆရာတို႔ ပုံစံခ်ထားတဲ့ ဓမၼပါရဂူေက်ာင္းတိုက္ကို ဘယ္လို အသက္သြင္းရပါ့မလဲ။
      ဓမၼပါရဂူဘဲြ႕ရဖို႔ ရွည္လ်ားလွတဲ့ ခရီးလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရဦးမွာပါ။ ဆရာတို႔ မပါတဲ့လမ္းကို ေလွ်ာက္ေနရတာ ျပႆနာရွာသူ မရိွလို႔ စိုေျပမႈ မရိွပါဘူး။ ဆရာတို႔ မရိွေတာ့ပဲ ဒီက်မ္းကို ဆက္ေရးေနရတာဟာ အထာက်က် စိစစ္ေမးျမန္းသူ ကင္းမဲ့ေနသမို႔ ခါတိုင္းလို အသက္မ၀င္လွပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလမ္းခရီးကို အဆုံးထိေရာက္ေအာင္ တတ္သိနားလည္သူ အျခားဆရာမ်ားအထံမွာ နည္းခံရင္း ဆက္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ေနရဦးမွာပါ။ ဓမၼပါရဂူေက်ာင္းတုိက္ ကိုလည္း ဆရာတို႔အလိုက် ပုံေပၚလာေအာင္ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရိွသမွ် ဖန္တီးၾကည့္ေနမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာတို႔ မပါတဲ့ ဒီခရီးလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္း ေနရတာဟာ ဦးဇင္းအတြက္ ေအးစက္စက္ႏုိင္လြန္းလွပါတယ္။
      ကိုယ့္ရဲ႕တကယ့္ခံစားမႈေတြဟာ သူတစ္ပါးကို ေ၀မွ်လို႔ မရဘူးဆုိတာ ဟုတ္တယ္ဆရာ။ ဆရာႀကီး ေျပာခဲ့သလို ဘ၀မွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈရိွဖိုပဲ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ျပဳၿပီး အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ ဆိုတဲ့ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္သမွ် ေလွ်ာက္လွမ္းရင္း အားခဲေနပါ့မယ္။

ဦးေထရာသဘ

No comments:

Post a Comment